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Center for Children and Families UT Health
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Behavioral self-regulation is an important foundation of school readiness. Self-regulation skills are related to the practical skills needed for early school success, such as sitting still, following directions, and working independently.

The Dallas Preschool Readiness Project is an ongoing longitudinal study funded by the National Institute of Child Health and Development (NICHD). Approximately 400 children and their families were recruited from the Dallas area for participation. Home visits were conducted when children were 2 ½ and 3 ½ years old, and during their Kindergarten and first grade years.

By initially assessing these children at such a young age, and by repeating these assessments over time, our goal is to examine how self-regulation skills emerge. We also desire to learn the trajectory of development for these skills and how individual differences are associated with measurable differences in academic skills.


Autorregulación de comportamiento es un fundamento importante de la preparación escolar. Habilidades de autorregulación están relacionados con las habilidades practicas necesarios para éxitos escolares primeros, tal como quedarse quieto, cumplir direcciones, y trabajar independientemente.

El Proyecto de Preparación Preprimaria de Dallas es un estudio longitudinal financiado por el Instituto Nacional de la Salud Infantil y Desarrollo Humano. Aproximadamente 400 niños y sus familias fueron reclutados del área de Dallas para sus participaciones. Visitas del hogar fueron conducidos cuando los niños tenían edad de 30 y 42 meses, y dentro de su año Kínder y el primer grado.

Haciendo los asesoramientos de los niños cuando estaban de tan joven edad, y haciendo los asesoramientos repetidos y seguidos, la meta declarada es a investigar como las habilidades de autorregulación han surgidos. También, queremos aprender la trayectoria de desarrollo de las habilidades y como diferencias individuales son asociados con habilidades diferencias académicas.